Què és el Servei d’Atenció Integral?
Un servei adreçat a tota la població i molt especialment a aquelles persones que hagin patit, pateixin o siguin susceptibles de patir qualsevol situació de discriminació per LGTBIfòbia.
Atenem i acompanyem de manera gratuïta, professionalitzada i confidencial.
Posa’t en contacte si:
- Desitges rebre informació i/o assessorament en qüestions relacionades amb la diversitat afectiva, sexual i de gènere.
- Vols donar a conèixer alguna incidència relacionada amb aquest tema.
- Estàs patint algun tipus de discriminació i vols efectuar una denuncia, a nivell administratiu, penal o laboral.
- Necessites atenció social, acompanyament psicològic o terapèutic, o assessorament jurídic.
També es duen a terme accions de prevenció, sensibilització i formació especialment en l’entorn de les persones ateses però a tota la ciutadania en general, alhora s’ofereix assessorament als ajuntaments de la comarca en l’àmbit educatiu, sociocultural i professional.
Quins objectius té oferir Atenció a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere?
- Atendre a les persones de la comarca de la Garrotxa des de la proximitat.
- Fer una atenció de qualitat, realitzant un acompanyament eficient pel coneixement de recursos i les necessitats de la seva població.
- Coordinar les actuacions locals amb les territorials per arribar a establir un sistema de xarxa que aconsegueixi donar la resposta més òptima i sostenible.
- Sensibilitzar la població de la comarca de l’existència de la diversitat sexual i de gènere i de que aquestes persones poden demanar recolzament específic i poden presentar denúncies per discriminació per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
- Oferir recursos LGTBI als diferents serveis i equipaments de la població.
El circuit de l’Atenció a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere
La persona interessada o afectada, família, amistat, centre educatiu, entitat o professional sol·licita atenció sobre diversitat afectiva sexual o de gènere. L’atenció pot ser telefònica, telemàtica o en persona. Es recull la demanada i en cas de que sigui d’informació, assessorament o incidència es donarà resposta a curt termini, en cas de possible discriminació s’aplega el màxim d’informació i es defineixen les accions a emprendre. Pot ser que es realitzi una actuació puntual o que calgui elaborar un pla de treball o itinerari, en aquest cas es realitzarà conjuntament entre la persona interessada i la referent del servei.
L’atenció és a hores convingudes, és imprescindible demanar cita prèvia presencialment al Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (Plaça Palau, 8 d’Olot), per telèfon al 972266644 – 679698447 o per correu electrònic a sai@casg.cat.